tiistai 5. syyskuuta 2017

Mitäs seuraavaks

... no vaikka kaivuuhommia.

Meillä mökillä oli muutama vuasi takas ruappausporukka ja niillä jäi hommat vähä "vaiheeseen". No, heti ei saatu uutta kaivuria hoodeille ja sit vaan on odotettu.
Odotus palkittiin tänä kesänä, saatiin kalustoo paikalle ja homma luanas. Miähet korjas edellisten jälkiä ja saivat mun miälestä rannan sellaseks ku haluttiin.


Toi "aallonmurtaja" oli ihan susi. Siitä piti tulla sellanen, että oltais saatu tehdä siihen kansi ja siten siitä olis tullu laituri tuuliselle kelille. Sit se tehtiin ihan kiinni tohon meidän uimakalliolle ja vesihän ei sit päässy kiärtään "laguunis" lainkaan. Nää uudet kaivajat korjas tilannetta mahdollisuuksien mukaan ja hyvältä alko näyttään. Siitä ny ei viä oo kuvaa, mutta seuraavaan postaukseen laitan.




Hetken oli ranta täynnä kalustoo.

Mun alko mökillä ruusut kukkiin uudestaan. Kyllä oli komiat ruusut ja oli pakko leikata muutama kukka maljakkoonki iltaa ihastuttaan:


Tuaksuki oli mahtava!

En tiä, mutta on noi luantoelukat sitte nopeita...
- meinaan vaan.
Me istuttiin perjantai ehtoona pimeeseen asti mökin terassilla ja aamusella olin menos aamuteelle taas siihen. Meinasin joutua hämähäkin "saaliiks".


Jäätävän kokonen ristilukki oli muuttanu terassille. Yän aikana oli kutonu hirmusen verkon melki oven eteen. Jos yä olis ollu pidempi, olisko mahtanu kutoo koko mökin saaliikseen?!?
Mä olin vähä ilkee...
- irrotin siimalangat yläpualelta ja siirsin verkkoo loitommas terassin ulkopualelle. Hämis ei siirrosta hirveesti tykänny, pudotti ittensä pois ja kipitti lattialautojen välistä mökin alle. Asukoot mun pualestani siä.

Loppuviikosta oli melkomoista tuuleskelua merellä joka sit tyveni viikonlopulle. Me lähdettiin retkeileen veneellä saaristoon ja mä koitin kuvata vanhoja maininkeja rantakallioilla. 



- toivottavasti tästä myäs kuulee kuahut :)
Mä ku en osaa ladata tota niiku kunnolla tänne tai edes linkkiä "jostain".

Mutta, mahtavia alkusyksyn iltoja ollaan nautittu, vai mitä?



t: anne

2 kommenttia:

  1. On teillä upea paikka ja maisemat tuolla! Ihan en kuohuja kuullut mutta kuvittelin ne;)
    Upeaa syksyn alkua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lämpöö ja aurinkoo tälle syksyn alulle on ainaski riittäny, hyvä niin :)
      Kuohujen ääni jäi langoille, harmi kun en osannu ladata niitä. Mökki on meille hyvin tärkee paikka rentoutumiseen, ku asutaan tyäpaikan yläkerras. Arkee ei pääse muuten karkuun ku lähtemällä saareen.

      Poista