sunnuntai 19. maaliskuuta 2017

Päähänpinttymä...kö

Sitä se varmaan mulla on...
- päähänpinttymää.

Meinaan

Keittiön yläkaapit. Niitä jätetään nykyään paljon pois ja tilalle laitetaan joko avohyllyy tai ei sit mitään. En tiä, oonko mä laiska siivoomaan vai mitä, mutta ku aatellaan niitä avohyllyjä. Meillä kokataan ruakaa päivittäin, niinku luulisin monessa muussaki huushollis. Vaikka on liäsituuletin, ni ajan oloon kertyy mm. kaappien päälle sellanen pölyrasva. Eikö sitä sit keräänny astioitten päälle?
Vai oonko mä ymmärtäny väärin...
- kuuluuko niitä astioita olla vaan sen verran esillä, että kaikkia käytetään säännöllisesti, ettei ne ehdi pölyyntyyn?



Sit toinen juttu...
-kuivauskaappi.

No joo, lähes joka huushollis on tiskikone ja astiathan on kuivia ku ne siältä tyhjennetään kaapin kätköihin, mutta

Mulla on kyllä sellasia astioita, jotka virautan hetikohta käytön jälkeen ja laitan ne kuivuun kuivauskaappiin.


Ei meillä toi tiskikaappi, eikä siis koko yläkaapisto mikään koko seinän kokonen oo, tollanen pikkunen, mutta mulle tuiki tarpeellinen. Mukavampaa on laittaa salaattilinko, paistinpannu sun muut kaappiin valuun, saatika hantuukin päälle tasolle tai kuivata suaraan kaappiin, alakaappiin siis. 

Tiskiharjaki on mukavasti piilos oven takana :)

Olis mukava kuulla miälipiteitä pualesta ja vastaan...
- ihan mistä vaihtoehdosta vaan :)

Sana on vapaa!

Sitte toiseen asiaan.

Viherkasvit on ny IN. Juu, mulla on aikoinaan ollu ihan hirmusesti kukkasia ja pääosin ne on ollu viherkasveja. Sit aattelin helpottaa arkipuuhiani ja mukavuuden haluissa luavuin suurimmasta osasta niitä. Siitä hurahtamisesta on siis jo vuasia.

Nyt on taas alkanu pilkottaan jonkimoinen buumi. Tais iskee tuala Kap Verdellä.


Kyhäsin aloeista ja capo verdeläisistä koralleista tälläsen pöytäkoristeen.

Sit meille tuli kukkatukusta myyntiin viherkasvi mix ja siitä oli AIVAN PAKKO lunastaa tää:



Eikö oo söpö :)

Ja...
- onhan mulla noi orkideat, jokka kukkii jatkuvasti, vaikken niitä edes hoida:



Orkideassa on SITÄ JOTAKI...

Tässä näitä miätteitä taas. Hyvää alkavaa viikkoo kaikille.

T: anne

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti