sunnuntai 12. kesäkuuta 2016

Mökkiduunia

Moni ajattelee omasta tai vaikka toisten mökkielämästä tyäleirinä...
- no juu, vois sen niinki ottaa.

Mitäs me touhuttiin kuluvana viikonloppuna?

Mä siivosin viarastupaa ja isäntä rakensi. Nää hommat on ainaski isännälle sopivaa vastapainoo tyätouhuille.
Ei meillä mitään rakennuksia rakenneta, ei, vaan laiturinjatketta. Kuten varmaan ootte huamannu, meillä on niin maan perusteellisen paljo kiviä rannat täynnä. Kulku on vähä hankalaa vesikanistereitten kans ja ei me tästä ainaskaan nuarruta. 
Taitaa isännällä olla ajatus, että joskus me viä päästään sukkasillaan kulkeen joka rakennukselle,
ja tiätysti se on niin ajattelevainen, ettei mun tarvii pelätä kärmeksiä kulkureiteillä. Juu meinaan...
- kaks kärmestä olen jo nähny mökillä!

Rantakärmeksiä ne on ollu, ainaski toinen. Oli keltaset pilkut pään sivuis. Ja oli se toinenki, ku oli niin pitkä ja laiha. Mutta oli mitä oli, kärmeksiä ne on ja mä en niistä tykkää. Mä kiljun aina ku hyeena nähdessäni kärmeen ja koira juaksee heti mua pelastaan. Liian rohkeesti menee nuuhkiin kivenkoloja. Ihme ettei oo viä saanu iskuu kuanoos.

Laitan vähä kuvia meidän puuhailuista:

Porakonetta, vasaraa ja sahaa tarvitaan ja tiätysti vatupassia

Lentokenttä taitaa tulla...

Mittasuhteet on melkomoiset. Isäntä tua yläpihas keskellä. Toi vaakapuu on uuden kävelysillan  tukipuita...
Puutavaraa saa kiikuttaa saareen paattilasteittain. Sitä värkkiä kyllä kuluu.

No mä siivosin tosiaan saunakammaria. Alotin jo viikko takas. Tuuletin ja kluutasin ja pesin klasit. Nyt kyllä ulkoklasi ei pestyltä näyttäny. En tajuu mitä siä oli satanu...
- jotain tahmeita pisaroita oli merenpualeinen klasi täynnä. No kuiteski, kuvia siistimmästä saunakammarista:

Täs katotaan ovesta sisälle

Petivaatesäilytys sänkyjen alla... komijaa

Yäviarailla on oma jääkaappi ja radioon oon hakenu "järviradio"-kanavan. Tulee niin nostalgista musaa, että... Oven "hetulaverhot" on siivouksen takia tua ovenpäällä, jos sitä myttyä ihmettelette. 

Toi kuuraketti jääkaapin päällä on hyttyspyydys, jos ny jokunen siipiveikko tupaan eksys.
Aika retro kämppä muuten. Tätä huanetta aletaan valkaseen sit vasta ku saadaan noi kulkureitit kuntoon. Aitoo 70-lukuu ja mööpeleistä löytyy viä vanhempaaki lukua ;)

Komiaa keliä se piti, vaikkei Pekka Puota ihan lupaillu. Ehtoot oli niin mahtavat, että. Istuttiin auringonlaskussa rannalla. tai sen varran mitä nähdään tähän aikaan vuadesta. Aurinko ku laskee naapurin mäntymettän taa.


Mulla otettiin tikit koivesta torstaina ja hyvin oli haava parantunu. Tuntoo siinä ei oo koko alueella, mutta kait se joskus palautuu. Oli niin mahtava tunne ku lauantaina sit jo uskalsin mennä saunaan ja Uimaan!!!
Kävin kolmeen otteeseen meres ja nautin. Merivesi oli +15. isännän miälestä oli kylmää (ku pääsi jo pulahteleen viikko takas 20.5 asteiseen veteen). Mulle tää lämpötila oli sama ku ennen leikkausta, joten sopevaa oli mulle :)


Näihin tunnelmiin.

Terkuin mie!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti