sunnuntai 6. tammikuuta 2013

Joulun ilot...

...ja Kilot ;)

Ei varmaan kelleen tullu ylimäärästä painoa kuluvana joulun aikana, eihän?!?
- ehkä hippunen ylimäärästä nestettä roppaan.

Niin ainaski mulla :D Heh heh...

No kuiteski, vaaka on ny sellasella lukemalla, että tosiaan täyty alkaa tekeen jotain ja ja ja...

Tytär lainas kirjastosta joku sporttilehden ja bongattiin sieltä sellanen juttu.
Tää on ravintoterapeutti Sanna Andersonin "parin kilon dieetti"
- ja viikon kokeilleena... Toimii!!!

kuva googlekuvahaku
Ohje:

Jätä kahdeksi viikoksi pois sokeri, alkoholi, kofeiini ja gluteeni.

- sokeri on ok, en kaipaa
- alkoholi ok, en kuole jos jätän ne muutamat punkkulasit juomatta (ne on otettu ihan "terveydellisistä" syistä, kai)
- kofeiini... apua, en kykene, mutta sovittelen asiaa
- gluteeni ok, voin olla ilman niitä muutamaa näkkärinpalaa/päivä, enkä kaipaa niitä kaffisorttejakaan

Syö vihanneksia, hedelmiä ja proteiinia lihan, kalan, papujen, linssien ja soijan muodossa.

- tääkin menee, ainoo, että olen huono noille hedelmille, kun meinaa suu aina mennä rikki niistä...

Aamupalalla proteiinin lähteeksi sopii esim. yksi kananmuna, vähän graavilohta tai 200g maustamatonta jugurttia, jossa on väh. 4% rasvaa. Lisäksi hedelmiä ja vihanneksia.

- munat ja graavit on ok ja olen mä tota jukuuki marjoilla syöny. Mutta... lisänä on sit noi luonnolliset joka-aamuset, eli ensin lasi havu-uutejuomaa ja päälle mukillinen pakurikääpäteetä + "aurinkopillerit" ja krilliöljykapseli :)

kuva googlekuvahaku
Seuraava ohjeistus jatkuu näin:

Käytä maitotuotteita vain yhdellä aterialla päivässä. Varmista että saat 150g lihaa tai kalaa
tai 200g papuja tai linssejä sekä lounaalla että päivällisellä

Yritä olla syömättä aterioiden välillä. Jos nälkä yllättää, syö kymmenen mantelia.

Juo kaksi litraa vettä joka päivä.

Meikältä meni ekan viikon aikana 1,6kg... niitä "joulunesteitä" ;)
Eilen vähä luistin ohjeistuksesta, kun olin ystäväni 50:llä, mutta vaan vähän. Tarjolla oli niin sopivia ruokia, että kun vaan jätin potun pois, niin kaikkia saatoin ottaa... vähän. Ainoo oli se pakollinen täytekakun pala, mutta sitäkin otin ohan nimeksi.

Kun ny muutama kilo lähtee ni sit voi lisätä jotain kehiin, ettei mee ihan olemattomiin ;D

2 kommenttia:

  1. Auts - kiloja pitäis kyllä saada pois - ja pahaa pelkään, että vähän muutakin kuin nesteitä;)
    Ei onnistu tuo dieetti minulla - kaikki muu menee, mutta tuo kofeiini ei taida mennä mitenkään...ja kyllä tuon gluteeninkin kanssa tiukkaa tekee; ruisleipä on mun paheeni. Mutta jotain on kyllä yritettävä. Tsemppiä vaan jatkoon sinne; hyvin on ainakin alkanut!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aikamoista itsekuria se kyllä meikältäki vaatii, mutta olen jo vähä tottunu tohon leivättömyyteen ku reilun vuoden olen "vähä niinku karpannu" ;)

      Poista