sunnuntai 5. helmikuuta 2012

Käsitöitä/ -työ

Nyt meillekkin tuli myyntiin "ne" huivilangat... jeee....


Vyötteessä oli tietysti ohje huivin tekoon. Innoissani sit lukasin sitä, luin toisenkin kerran ja tulin siihen tulokseen, että EI... ei mun taidoillani onnistu. Siinä sit yhtenä päivänä tuli vanhempi tuttu asiakas niitä lankoja katteleen ja tuumas, että noitakin olis varmaan kiva tehdä, mutta kun... ohje on kirjotettu NIIN pienellä, että en näe lukea. Tarjosin apuani lukemiseen. Luin ohjetta suunnilleen puoleen väliin ja siinä sit kysäisin, että oleks viä kärryillä??? Tyttavani tuumas että joo olen olen ja naurahti. Ite olin pudonnu jo aikaa sitten, josta kyllä uskalsin mainita. No muutama kerä lähti asiakkaan mukaan ja olin iloinen. Samoin kävi toisen asiakkaan kanssa :)
- ja edelleenkään en tajunnu!!!


Sit kauppaan pörhälsi entinen työkaveri, aivan mahdoton käsitöiden tekijä. Häneltä syntyy pikapikaa kaikenmaailman palmikkoneuleet yms. mitä en edes parhaimmissa päiväunissanikaan vois kuvitella osaavani tehdä. Siinä niitä lankoja sit "yhdessä" ihailtiin. Kerroin noi aamulliset "avunantoni" ja naurettiin :D


Sit tää työkaveri sanos että kyllähän ny säkin noita osaat tehdä... helppoja... mä teen niitä tunnissa...


- joo o, että tunnissa huivi... kivaa...


Siinä sit asia eteni sellasseen suuntaan, että mun oli haettava puikot ja kädestä pitäen sain opetusta huivin tekoon.
Tästä se sit alko:


Valitsin valkosen näin alkuun...
hyvällä alulla jo...
tadaaaaa...... valmista tuli
tässä silleen kiemurallansa :)


Vähänkö tuntu mahtavalta saada toi valmiiks... ihan omilla pikku nakkisormilla kudoin... tai siis puikoilla mutta kuiteski...

Innostuin niin kovasti ton tekemiseen, että menin heti kaupalle kattoon että mitäs väriä seuraavaks, mut tulin siihen tulokseen, että otan sieltä ompeluskopasta sen keskeneräsen sukankutomisen ja teen sen ensteks valmiiks ja sit vasta uutta huivia.


Mulla kyllä meni tuon huivin tekoon enemmän ku vaan yks tunti... olisko menny yhteensä 3-4 tuntia, mut mitä siitä kun valmiiks sain :)

Olettekos te tutustuneet tähän lankaan tai vastaavaan, sillä tätä on muillakin valmistajilla kuin novitalla...

2 kommenttia:

  1. Kyllä se on hieno! Ja omin pikku kätösin :) sitä on nyt hieno sitten pitää :) Mulle kans saa tehä tollasen!!!

    VastaaPoista